Svenska filmer

De flesta verkar tycka att svenska filmer är riktigt dåliga. Jag kan hålla med, det finns få guldkorn. Ofta är skådespelet rätt dåligt, det finns inte många svenska skådespelare som är hollywoodmaterial, i annat fall är filmen bara dåligt regisserad eller har en dålig handling eller så är det något annat som suger. Trots detta kollar jag väldigt mycket på svenska filmer, haha! Har inte sett alla eller kanske inte ens de flesta men jag håller faktiskt rätt bra koll på vilka filmer som finns och kollar jag på film blir det ofta en svensk. Konstigt egentligen med tanke på att jag inte alls tycker att dom är speciellt bra jämfört med en amerikanska filmer till exempel, men det är något jag gillar, det känns rätt chill att kolla på svenska filmer. Har sett alla Beck-filmerna och nästan alla Wallander, är väl bara några få jag inte hunnit beta av än.
 
Vill man ha riktigt roligt borde man kolla på Felix Recenserar på youtube. Han recenserar dåliga svenska filmer eller filmer med svensk dubbning och det är många ungdomsfilmer som blivit recenserade. Kanske inte är allas humor men grejen är inte att man ska sitta och asgarva (även om det händer), han är bara så otroligt skön och kan recensera filmer på ett riktigt roligt sätt. Har sett nästan alla hans recensioner, dock är dom väldigt långa men det är riktigt värt att kolla på dom! Sen är det en väldigt unik grej att inte bara recensera filmer rakt av utan göra på det sättet som han gör. Lägger in två här i inlägget, kunde inte välja mellan Sökarna och Stockholmsnatt så det fick bli båda ;) Älskar kultfilmer!
 
 
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: